29 Mayıs 2011 Pazar

Dns Ayarları Değiştirme 2017 (Resimli ve Videolu Anlatım) Windows 10, 8, 7 ve Windows XP


Bazı yasaklı sitelere erişim için DNS ayarınızı değiştirmeniz gerekmektedir. Aşağıda anlatacağımız yöntem ile artık Windows 10, Windows 8, Windows 7 ve XP'den torrent siteleri gibi gibi yasaklanmış diğer sitelere erişebileceksiniz.


Belki bilmiyenler vardır diye anlatıyorum. Bazı torrent siteleri gibi mahkeme kararıyla engellenen sitelere girmek için en bilindik yöntem Dns değiştirmedir.Türk telekomun Dns'lerini kullandığınız sürece, engellenen sitelere erişemiceksiniz. Şimdi Windows 10, Windows 8, Windows 7  ve Windows XP için DNS ayarı değiştirmeyi anlatacağım. Windows 8 resimleri ingilizce fakat videoda Türkçe menülerle Türkçe anlatımı bulabilirsiniz. Video 40sn izlemenizi tavsiye ederim.


40sn'lik video ile nasıl DNS değiştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz. Google DNS haricinde başka DNS ayarlarına da ulaşabilirsiniz. 

Windows 10 ve 8'de DNS Ayarı Değiştirmek



Sağ alt köşedeki internet sembolüne sağ tıklıyoruz ve "Ağ ve Paylaşım Merkezini Aç"a tıklıyoruz.


Kullandığınız bağlı olduğunuz internete tıklayın.

Özelliklere tıklıyoruz



"İnternet Protokolü versiyon 4"e çift tıklayın





"Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan"ı seçin ve aşağıdaki DNS adreslerinden bir çifti yazın.

En Hızlı DNS Ayarları, DNS Numaraları ve DNS Adresleri:
209.244.0.3
209.244.0.4

208.67.222.222
208.67.220.220

Google, DNS Ayarları:   
8.8.8.8 
8.8.4.4 

GTEI, DNS Ayarları:
4.2.2.1
4.2.2.2 

4.2.2.3
4.2.2.4

4.2.2.5
4.2.2.6

Open, DNS Ayarları:
62.248.80.162 
156.154.70.1

156.154.71.1
67.138.54.100

207.225.209.66 
208.67.222.222  

Dnsadvantage, DNS Ayarları:
156.154.70.1
156.154.71.1

ScrubIt, DNS Ayarları:
67.138.54.100
207.225.209.66 

216.55.186.206
216.55.186.207

Norton, DNS Ayarları:
198.153.192.1
198.153.194.1 

Uydunet, DNS Ayarları:
62.248.80.161

62.248.80.162 

Windows 7 DNS Ayarı Değiştrmek

 İşte windows7'de DNS ayarı değiştirmek. Eğer başka bir işletim sistemi kullanıyorsanız öğrenmek istediğiniz başka bir kısım olursa yorum bölümünden sorabilirsiniz. En kısa sürede cevap veririm.

Bilgisayarımızın sağ alt köşesindeki simgelerden ekran şeklinde olan'a sağ tıklayın (sağdaki gibi)

'Ağ ve Paylaşım Merkezi'ni Aç'a basın;

Açılan pencerede 'Yerel ağ bağlantısı'na tıklayın.(Resimde sarı ile işaretli)

Yerel ağ bağlantısı penceresinden 'Özellikler'e tıklıyoruz.


Açılan pencerede 'İnternet protokolü sürüm 4'ü seçiyor ve 'Özellikler'e basıyoruz.

Burada 'Aşağıdaki sunucu DNS adreslerini kullan'ı aktif ediyoruz ve DNS adresimizi giriyoruz.Artık engelli sitelere diğer sitelere eriştiğiniz gibi problemsiz erişebileceksiniz. Resimdeki DNS adresi son zamanlarda popüler olan Google'ın dns adresidir. Çok hızlıdır.


Girebileceğiniz örnek DNS adresleri;



En Hızlı DNS Ayarları, DNS Numaraları ve DNS Adresleri:
209.244.0.3
209.244.0.4

208.67.222.222
208.67.220.220

Google, DNS Ayarları:   
8.8.8.8 
8.8.4.4 

GTEI, DNS Ayarları:
4.2.2.1
4.2.2.2 

4.2.2.3
4.2.2.4

4.2.2.5
4.2.2.6

Open, DNS Ayarları:
62.248.80.162 
156.154.70.1

156.154.71.1
67.138.54.100

207.225.209.66 
208.67.222.222  

Dnsadvantage, DNS Ayarları:
156.154.70.1
156.154.71.1

ScrubIt, DNS Ayarları:
67.138.54.100
207.225.209.66 

216.55.186.206
216.55.186.207

Norton, DNS Ayarları:
198.153.192.1
198.153.194.1 

Uydunet, DNS Ayarları:
62.248.80.161
62.248.80.162 

Windows XP DNS Ayarı Değiştirmek


Denetim masası -- > Ağ Bantılarına Tıklanır



Yerel Ağ Bağlantılarında Sağ tuşla özelliklere girililr.



İnternet iletişim kuralları (TCP/IP) kısmı işaretlenip özellikleri butonuna giriyoruz.




 Dns sunucularına sırasıyla g
irebileceğiniz örnek DNS adresleri yukarıda verilmiştir.



Yerel ağ bağlantıları bölümüne tekrar geliyoruz ve yine sağa tıklayarak açılan bölüme "Onar" diyoruz.




Artık Dns sunucnuz değişmiş ve yasaklı siteye giere hale gelmiş oluyorsunuz.





Kaynakça: http://www.delinetciler.net - windows7li.blogspot.com - webinsahibi.com

91 yorum:

  1. çokkkkk teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. IP adresi istiyor kardeşim ya

    YanıtlaSil
  3. 8.8.8.8
    8.8.4.4 yaz olur. " İnternet protokolü sürüm 4"e girdiğinden emin ol.

    YanıtlaSil
  4. emegine saglık saolasın kardes

    YanıtlaSil
  5. Kardeşim bunu xp içinde anlatır mısın?

    YanıtlaSil
  6. Sa okullardaki internetlerde de geçerli mi?
    Yani google'ın tüm servislerini kullanabiliyor muyuz?

    Cevapları e-mail adresime yollarsanız
    " emlprogram@gmail.com "

    YanıtlaSil
  7. eyw kardeş 8 aydır kimse yapamadı pcyi servisine bile yolladım yapamadılar :) emeğine sağlık eline koluna sağlık çok çok teşekür ederim

    YanıtlaSil
  8. ya bide e okulu engelleseniz

    YanıtlaSil
  9. abi yaptım onar çıkmadı napayım?

    YanıtlaSil
  10. Ne görünmedi daha açıklayıcı yazarsanız yardımcı olabilirim. Anladığım kadarıyla 8.8.8.8
    8.8.4.4 yazısı görünmedi. Onlar zaten görünmeyecek siz yazacaksınız.

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar bi zararı oluyomu yasal suç falan mı?

    YanıtlaSil
  12. Suç değildir. Eğer suç olsaydı o kadar kişiyi atacak yer bulamazlardı zaten :D

    YanıtlaSil
  13. Turcell vınn kullanıyorum. Denedim olmadı. Nasıl yaparız?

    YanıtlaSil
  14. Bende 2 yıl VINN kullandım. Adımları aynen takip ederseniz eğer bir filtre programı veya başka bir şey kullanılmamışsa işe yarar.

    YanıtlaSil
  15. Güzel bilgiler verilmiş win7 için

    YanıtlaSil
  16. notebook ta denedim olmadı farklı bi yoöntem mi var acaba

    YanıtlaSil
  17. İnternete girdiğiniz ağın DNS'sinideğiştirdiğinize emin olun. Başka yolu olduğunu sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  18. çoook teşekkürler emeğinize sağlık yaptım ve gerçekten çalıştı çok mutlu oldum bilgilerinizi paylaştığınız için:)

    YanıtlaSil
  19. denedim ama filtre kalkmadı. başka ne yapabilirim. yardımcı olur musunuz lütfen

    YanıtlaSil
  20. Bu zaten filtreyi kaldırmaz. Sadece engellenen bazı sitelere erişmeni sağlar.

    YanıtlaSil
  21. okulun pc sınde işe yarar mı bu dns değiştrmek acil cvp ?

    YanıtlaSil
  22. İşe yaramaz. Okullarda engellemek için programlar kullanılmakta. Facebook v.s için UltraSurf denemelisin.

    YanıtlaSil
  23. eline saglik kardesim tesekkürler saol

    YanıtlaSil
  24. çooooook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  25. çok teşekkürler arkadaş emin ol çok makbule geçti :)

    YanıtlaSil
  26. tşklerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  27. çok teşekkürler..emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  28. ben windows 7 kullanıyorum ama ilk maddede dediği gibi sağ alt köşede ekran şeklinde görünen şey yok bende yardıııımmm!!

    YanıtlaSil
  29. ilayda eker
    Denetim Masasına girin.
    Ağ ve İnternet'e tıklayın
    Daha sonra Ağ ve Paylaşım Merkezini açabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  30. musta yardım et ya 404 not fount hatasını nasıl gıdere bılırım ?

    YanıtlaSil
  31. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  32. @gulsah ; 404 not found hatası siteden kaynaklanır. Senden değil.

    YanıtlaSil
  33. merhabalar bu dns benim bilgisayarımda var olduğu sürece kablosuz ağ bağlantısında sorun oluyor bunu nasıl giderebilirim yardım edin lütfen.

    YanıtlaSil
  34. DNS adresini otomatik al deyin. Eskiye döner.

    YanıtlaSil
  35. yaaa benim pc facebook youtube gibi sayfalara girince mcafee tarafından engelleniyorum DNS değişmeyi denedim ama işe yaramadı ne yapabilirim?

    YanıtlaSil
  36. McAfee programını silmenizi tavsiye ederim. Kaliteli bir anti-virüs olmamasının yanında bilgisayarınızı kasabilir ve gereksiz uyarılarla sizi sıkar.

    YanıtlaSil
  37. teşekkür ederim o program zaten bilgisayarımda yok. peki o dns yi bilgisayardan nasıl kaldırabilirim oyle birşey varmı kaldırmak falan.

    YanıtlaSil
  38. "DNS adresini otomatik al deyin. Eskiye döner." 3 mesaj yukarıdakini uygularsanız düzelecektir.

    YanıtlaSil
  39. Burada 'Aşağıdaki sunucu DNS adreslerini kullan'ı aktif ediyoruz ve DNS adresimizi giriyoruz.Artık engelli sitelere diğer sitelere eriştiğiniz gibi problemsiz erişebileceksiniz.ResimdekiDNS adresi son zamanlarda popüler olan Google'ın dns adresidir.Çok hızlıdır,bende kullanıyorum.

    demişsiniz. ama üstteki kutular boş kaldığı için çalışmıyor. Tamamı tıkladığımda en az bir İP adresi girin diyor????

    YanıtlaSil
  40. "Otomatik olarak bir IP adresi al" seçeneğini seçtiğinizden emin olun. "Aşağıdaki IP adresini kullan"ı işaretlerseniz IP yazmanız gerekir.

    YanıtlaSil
  41. Kardeş çok saol çok teşekkür ederim vallahi yaa :)

    YanıtlaSil
  42. gerçekten işe yaradı, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  43. mustafa kardeş8.8.8.8ve8.8.4.4 yazdıktan sonra tamam a tıkladım sonra ne yapçam

    YanıtlaSil
  44. İstediğiniz siteye girin :D

    YanıtlaSil
  45. kardeş olmuyo güvenli internet hiçbişi açmıyo verdiğiniz her rakamı denedim olmuyo başka sitelerden de rakam aldım olmuyo nie kardeş

    YanıtlaSil
  46. Güvenli İnterneti kaldırmanız gerekiyor. Bunun için TTNet ,Superonline veya her ne kullanıyorsan onlarla konuşman gerekebilir. Veya TTNet v.s sitesine girip kullanıcı panelinden kapatabilirsin.

    YanıtlaSil
  47. Ben demin yaptım ama olmadı.Olması için biraz zaman mı geçmesi gerkiyor?Yukarıdaki yorumlarda cevabımı ararken McCafee'yle ilgili bişey okudum.DNS'in değişmesi için McCafe'yi silmem mi gerekiyor?Bu arada benimkisi windows 7

    YanıtlaSil
  48. Bilgisayarınızı yeniden başlatmayı deneyin. McAfee DNS'ye etki etmez, sadece daha kaliteli anti-virüsler var. Mc-Afee yerine onların kullanılmasını tavsiye ederim. Norton, Eset, Kaspersky bana göre en iyileridir.

    YanıtlaSil
  49. hacı emeğine sağlık 10 numara anlatım

    YanıtlaSil
  50. yaw birader bn vınn kullanıyorum bn 2. resimde yazan yerel ağ bağlantısı yazısı yok ne yapacam

    YanıtlaSil
  51. Yerel ağ bağlantısı değil de başka bir şey yazıyor olabilir. Oradaki yazıya tıklayın olur.

    YanıtlaSil
  52. çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  53. teşekkürler dns ayarları çok işime yaradı..

    YanıtlaSil
  54. teşekür ederim sonnda animasyonumu izliyebiliceğim :D

    YanıtlaSil
  55. senin canını yerim kardeş helal oyunuma giremiyodum 1 haftadır bunu yaptım oldu çook saol aallah razı olsun

    YanıtlaSil
  56. süper bende yaptım oldu bilgi icin teşekkürler dizi mag tan dizi seyrediyordum bugün girememiştim cok üzüldüm ama şimdi seni sayende giriyorum teşekkürler eline saglık arkadaşım

    YanıtlaSil
  57. teşekkürler süpersiniz cok güzel

    YanıtlaSil
  58. merhaba ttnet kullanıyorum
    güvenli internetimde devre dışı
    tarif ettiğiniz gibi dns ayarlarımı 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 yaptım yinede giriş yapamıyorum

    yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  59. Abicim olay yukarıda anlattığım gibi. Olmuyosa zorlamayın. Demek ki "kötü şeyler" yapmaman gerekiyomuş bilader. Bana diyosun burda güvenli interneti kapattım diye. Niyetin bozuk, ama olmuyo işte. Bunda da bi hayır vardır de geç.

    YanıtlaSil
  60. öncelikle bu sorunu bildiren arkadaşıma çok teşekkür ederim . tam 1 ay uraştım fornat attım sorun çözülmüyordu.sonunda sizin yardımınıla çözdüm çok teşekkür ederim yardımda buluna arkadaşa teşekkür ederim ayrıca. en iyi bilgi paylaşılan bilgiymiş teşkler

    YanıtlaSil
  61. Allah razı olsun çok işime yaradı yaptım :D

    YanıtlaSil
  62. amk gecen gun 8 8 8 8 8 8 4 4 yaptm açıldı bugn gene bozuldu ne yapmam lazm biri yardımcı olsun artkkkkk!11

    YanıtlaSil
  63. vınn kullanıyorum o sarı ile işaretli yer bende görünmüyor ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  64. Eskiden bende VINN kullanıyordum ve VINN'da da yapılabiliyor. Sarı yerden kastınız "Yerel Ağ Bağlantısı" yazısı herhalde. Onun yerine farklı bir yazı olabilir. İnternete bağlandığınızda tekrar yapmayı deneyin.

    YanıtlaSil
  65. Bilgiler için teşekkür ederiz. Sayenizde umarız internetimiz biraz daha hızlanır.

    YanıtlaSil
  66. Sağolasın... Gerçekten Yararım Oldu Film İzlemek İçin...

    YanıtlaSil
  67. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  68. panpalar eyw makbule geçti :))

    YanıtlaSil
  69. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  70. admin benim google.com açılışında ssl hatası veriyo nasıl düzelte bilirim yardımcı olur musun ?

    YanıtlaSil
  71. DNS ile alakası olduğunu sanmıyorum. Adres çubuğunda https yazıyorsa "s"yi silmeyi dene veya google.com.tr'ye girmeyi dene.

    YanıtlaSil
  72. Yazılım hakkında güzel bilgiler i çaba için teşekkür ederiz.telekupon

    YanıtlaSil
  73. eyv kardeş çok sağol işime yaradı

    YanıtlaSil
  74. Teşekkür ederim iyi oldu bu

    YanıtlaSil
  75. ya girdiğim dns ile dün açtı bugün açmıyor yardım

    YanıtlaSil
  76. Twitter'a DNS değiştirerek giriş engellenmiştir.

    YanıtlaSil
  77. film izlerken hangi siteden izlersem izleyim on saniye sonra gidiyor müziklerde aynı, windows 7 kullanıyorum yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  78. Peki IP min yurt disi gozukmesi icin ne yapmaliyim??

    YanıtlaSil
  79. DNS'de işe yarayabilir ama VPN kullanarak garantileyebilirsin. Chrome için ZenMate kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  80. allah razı olsun sonunda oldu

    YanıtlaSil
  81. Androit tablet ve tlf lar için bu işlem oluyormu ?

    YanıtlaSil
  82. DOTVPN ÖNERİRİM ZenMate gibi vpn sağlayıcıları kapatıldı. İyi Forumlar

    YanıtlaSil

Copyright © MSOTech | Teknoloji Adına Herşeyden Biraz

Google+

Design by Anders Noren