17 Temmuz 2011 Pazar

Kopyalamanızı engelleyen sitelerdeki bilgileri kopyalayın (Resimli Anlatım)


Bazı siteler bilgilerini kopyalamanızı engeller. Sağ tık yapmanızı engelleyen sitelerden Ctrl+C yolu ile kopyalayabilirsiniz ancak site yazıları taramanızı da engelliyorsa ne yaparsınız ? Resimli anlatımımız ile bu kolay işi sizde hemen halledin.
Bu durumda yapılacak şey belli aslında. Bizim o sitedeki yazıları taramamızı engelleyen şey bir Java Script kodudur. Eğer JavaScript'i tarayıcımızda çalışmaz hale getirirsek yazıları kopyalayabiliriz. Yazımızın devamında Google Chrome ve Mozzilla Firefox tarayıcılarında JavaScript etkisizleştireceğiz. Önce Chrome ile başlıyoruz.


1.) Menüdeki İngiliz Anahtarı simgesine tıklıyoruz. Ardından Seçeneklere basıyoruz.



2.) Sağ taraftaki Gelişmiş seçenekler sekmesine tıklıyoruz.



3.) Üst taraftaki İçerik ayarları butonuna basıyoruz.



4.) JavaScript ile alakalı bölümü buluyoruz. Bu bölümde "Tüm sitelerin JavaScript çalıştırmasına izin ver" işaretli kalsın. Diğerini işaretlersek başka siteleri görüntülerken sorunlar yaşarız.
"İstisnaları yönet..."e tıklıyoruz.



5.) Buraya JavaScript'ini engellemek istediğiniz siteleri yazıyorsunuz ve "Engelle" seçeneğini işaretliyorsunuz. Chrome'da işlem bu kadar

Şimdi Firofox ile aynı  işlemi yapalım.




1.) Sağ üstteki Turuncu Firefox butonuna basıyoruz ve açılan  yerden "seçenekler..."i seçiyoruz.

2.) "Genel" sekmesinden "İçerik" sekmesine geçiyoruz. Burada işaretli olan "JavaScript'i etkinleştir'i işaretsiz hale getiriyoruz. Böylece bütün sitelerdeki JavaScriptler etkisizleşiyor. İşleminiz bittikten sonra tekrar etkinleştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü diğer siteleri görüntülerken sorunlar yaşayabilirsiniz.




Yazan: Mustafa Salih Oğuz

4 yorum:

  1. Ben şu şekil yapıyorum, sitenin adresini kopyalıyor ve başına view-source: ekliyorum şakkadadan kodlar çıkıyor :)

    YanıtlaSil
  2. Kodları görüntülemek için ben sayfaya sağ tıklıyorum ve "sayfa kaynağını görüntüle" diyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben de ctrl+u yapıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim, işe yaradı.

    YanıtlaSil

Copyright © MSOTech | Teknoloji Adına Herşeyden Biraz

Google+

Design by Anders Noren